Siemano.
Dziś wpis wybitnie użytkowy.
Jedną z zasad, których trzymamy się na sesji jest ta, że prowadzący trzyma u siebie karty postaci. Chociaż zasada to za mocne słowo, zwyczaj czy przyjęte rozwiązanie byłyby bardziej na miejscu. Na różnych etapach mojego grania praktykowałem różne metody – a to karty zostawały w lokalu w którym graliśmy najczęściej, a to każdy zabierał swoją. Ale wtedy co jakiś czas były z tym problemy – bo a to ustawialiśmy się na sesję gdzie indziej, albo ktoś zapominał. A karta bohatera, zwłaszcza przy kampanii to coś, co warto mieć. Dlatego trzymam karty u siebie. Ja ich nie zapominam.
I dlatego piszę tą notkę – by Aghad z Elfem mogli zerknąć na swoich bohaterów między sesjami.
Aha – niektóre terminy mechaniczne pozwoliłem sobie podawać w moim chałupniczym, na bieżąco sklecanym tłumaczeniu, byśmy wiedzieli o czym gadam na sesji bez tego anglo-polskiego bełkotu. Czasem nieuniknionego, to prawda, ale zawsze niemile widzianego.
To jedziemy?
Crane Rogan
człowiek, przemytnik, szelma (scoundrel)
Zobowiązania:
- Zdradzony (20) – Sprawa sięga jeszcze czasów Wojen Klonów. Ród Rogan, jak to stare drzewo miał wiele gałęzi, często skłóconych – wiecie jak jest z arystokracją. Część wspierała Separatystów, część Imperium (wtedy jeszcze formalnie Republikę), a część nie angażowała się w konflikt – na tyle na ile było to możliwe. I właśnie do tej ostatniej grupy należała najbliższa rodzina Crane’a. Mimo to zły wujo Madish Rogan (albowiem, jak uczył Szekspir, wuj to zawsze szemrany typ) uknuł intrygę i sfabrykował dowody potwierdzające, że Cranowa gałąź rodu wspierała Separatystów. Imperium kontratakowało i aresztowało kogo się dało, a (niemałe wszak) dobra rodu przytulił ten właśnie wujo. Crane był wtedy jeszcze dzieciakiem, więc uniknął czystki…
- Nagroda (15) … ale dla wuja dalej stanowił zagrożenie. Wiecie, w tych szlacheckich rodach kwestie dziedziczenia i sukcesji są dość istotne, oni tak mają, dla nich genealogia to królowa nauk. Dlatego właśnie, gdy Crane zaczął zbliżać się do pełnoletniości (czyli do chwili, gdy mógłby w świetle prawa upomnieć się o zwrot majątku) wujo nasłał na niego Pana Kilera. A potem wielu kolejnych, bo z pierwszym to Crane jakoś sobie poradził. Nagroda jest nieoficjalna – w świetle prawa Imperium Crane Rogan jest czysty jak łza (o ile nikt nie grzebie mu zbyt dokładnie w ładowniach). To raczej zlecenie niż nagroda. Szanujący się łowca nagród jej nie ruszy, ale szumowin nie brakuje. Czasami też zlecenia mogą podjąć się piraci. Jak miało to miejsce ostatnio.
Motywacja:
Przyjaźń – Crane chce być lubiany. Zabiega o względy innych – jest przez to dobrym kompanem, na którym można polegać – po prostu w stosunku do większości ludzi (i obcych) jest porządnym facetem. Stać go też na przebłyski bezinteresowności. Niekiedy.
Cechy:
Budowa:2, Zręczność:4, Inteligencja: 2, Spryt: 3, Siła Woli: 2, Prezencja: 2
Umiejętności:
Zimna krew (Cool) 1, Oszukiwanie (Deception) 2, Percepcja 1, Pilotowanie kosmiczne 1, Złodziejstwo 1, Skradanie 1, Spraw Załatwianie (Streetwise) 1, Czujność (Vigilance) 1, Strzelanie (broń lekka) 1, Strzelanie (broń ciężka) 1
Talenty:
Błyskawiczna reakcja (rapid reaction) - podczas ustalania inicjatywy może wydać punkt zmęczenia, by zwiększyć swą inicjatywę o 1.
Szybki cios (quick strike) – atakując przeciwnika, który jeszcze nie działał podczas tej walki do rzutu dodaje się jedną kość przewagi.
Graty:
Dwa przerobione blastery (ich dobycie jest akcją darmową)
Solidne ubranie.
Absolutne zero kredytów.
PD do wydania: 10
B3-LF
droid, najemnik, maruder
Zobowiązania:
Przysługa - Iso Tech (20) – przez długie lata wojen droid abordażowy B3-LF był bezmyślną maszyną do zabijania. Tak naprawdę niewiele pamięta z tego okresu. Długie okresy nieaktywności przeplatały się z bardzo dynamicznymi chwilami walki. Ostatnią jego bitwą w barwach armii szturm na fregatę Separatystów. Atak był udany, jednak w trakcie strzelaniny nasz droid został bardzo poważnie uszkodzony. Sama fregata też nie nadawała się do remontu, więc gwiezdne holowniki odprowadziły ją na powierzchnię Raxusa – planety – złomowiska. z B3-LF w środku.
Po upływnie paru lat plądrujący wrak fregaty Jawowie znaleźli robota i sprzedali go na części firmie Iso Tech. Tamtejszy technik szybko odkrył, że B3-LF da się naprawić. Więcej – odkrył też, ze w droidzie przebudziła się świadomość – w ogniu walk nikt nie miał czasu na rutynowe, okresowe czyszczenie pamięci robotów, no a długie wylegiwanie we wraku też zrobiło swoje. Tak czy inaczej kilku mechaników korporacji (w tym i szef biznesu, niejaki Reom), zupełnie za frajer, doprowadziło B3-LF do stanu sprawności, chociaż trzeba przyznać, że musieli mocno się natrudzić – to nie był popularny typ droida, części było mało i dlatego wprowadzili kilka własnych modyfikacji. B3-LF wie, że wiele zawdzięcza tym ludziom (między innymi ludziom, tak będzie właściwiej).
Przestępca (15) - Jakiś czas po opuszczeniu Iso Techu B3-LF został przechwycony przez piratów. Wzięli oni robota do niewoli, a następnie zamocowali na nim „pręt posłuszeństwa” (kurde, nie mam lepszego tłumaczenia) i zmusili tym samym do walki po ich stronie w kolejnych kilku napadach. W końcu jeden z porwanych przez piratów jeńców dał radę przywrócić droidowi wolną wolę, dzięki czemu obaj (zarówno więzień jak i robot) uciekli a nadprzestrzeń, jednak nim to się stało B3-LF zdążył wziąć udział w paru nieładnych akcjach i pewnego dnia prawo może się o niego upomnieć.
Motywacja:
Wolność – B3-LF ceni wolność – głównie własną. No cóż, trudno się dziwić, w życiu zaznał jej niewiele. Nie znaczy to jednak, że droid ten robi to, co mu się żywnie podoba. B3-LF uznał bowiem, że prawdziwie wolnym będzie dopiero gdy pospłaca długi wobec tych, którym wiele zawdzięcza. Jak np. Iso Techowi, czy Cranowi.
Cechy:
Budowa: 4, Zręczność: 2, Inteligencja: 2, Spryt: 2, Siła Woli: 2, Prezencja: 1
Umiejętności:
Atletyka 1, Zastraszanie 1, Samokontrola (Discipline) 1, Pilotowanie atmosferyczne 1, Wytrzymałość (Resilience) 1, Czujność (Vigilance) 1, Broń biała 2, Strzelanie (broń lekka) 1.
Talenty:
Nie do zdarcia (Enduring) – zwiększa wyparowanie (soak) o 1.
Zahartowany (Toughend) – zwiększa ilość punktów życia o 2
Zahartowany (Toughend) – B3-LF ma ten talent dwukrotnie. Duża ilość punktów życia (18) i duże wyparowanie (w pancerzu 6) sprawiają, że droida naprawdę ciężko położyć spać.
Szaleńczy Atak – kosztem 1 punktu zmęczenia B3-LF może ulepszyć jedną z kości, którymi wykonuje rzut na atak.
Graty:
2x Vibronóż, blaster
Solidne ubranie (w przypadku droida ma formę lekkich płytek pancerza naspawanych tu i tam)
Zupełne zero kredytów
PD do wydania: 10
Dla trzymania kart na kompie i rozpisywania postaci polecam to:
OdpowiedzUsuńhttp://community.fantasyflightgames.com/index.php?/topic/89135-another-character-generator/
Sam używam, i jest to zajefajny program. Po każdym uzupełnieniu wysyłam kopie moim graczom.